|
| | |
|
The Associates: Four Capitalists Who Created California (Enterprise) Richard Rayner
"A first-rate look at the little-known story behind the creation of America's first continental railroad. ... Entertaining and well written." —Publishers Weekly One hundred forty years ago, four shopkeepers in Sacramento, California, rose to become the force behind the American transcontinental railroad, achieving along the way wealth beyond measure. To build influence and maintain power, they lied, bribed, and, when necessary, arranged for obstacles, both human and legal, to disappear. Their names were Collis Huntington, Leland Stanford, Charles Crocker, and Mark Hopkins, and they were known as "The Big Four" or "The Associates." Their drive for money—nothing more, nothing less—was epic. Their legacy is a university, public gardens, museums, mansions, banks, and libraries—and......
| |
| | |
| | |
|
Mathematical Finance Jacques Janssen, Raimondo Manca, Ernesto Volpe
This book provides a detailed study of Financial Mathematics. In addition to the extraordinary depth the book provides, it offers a study of the axiomatic approach that is ideally suited for analyzing financial problems. This book is addressed to MBA's, Financial Engineers, Applied Mathematicians, Banks, Insurance Companies, and Students of Business School, of Economics, of Applied Mathematics, of Financial Engineering, Banks, and more....
| |
| | |
| | |
|
Leadership Discourse at Work: Interactions of Humour, Gender and Workplace Culture Stephanie Schnurr
Employing a discourse analytical approach, this book focuses on the under-researched strategy of humor to illustrate how discursive performances of leadership are influenced by gender and workplace culture. Far from being a superfluous strategy that distracts from business, humor performs a myriad of important functions in the workplace context....
| |
| | |
| | |
|
Читай покупателя, словно книгу! Реальные эффективные технологии продаж Деррик Уайт
Прайм-Еврознак. Думай и богатей. Полезная и легкая для усвоения книга, которая на Западе уже стала классическим руководством по эффективным продажам с использованием современных средств и методов психометрии клиента. С этим пособием вы научитесь легко и правильно "расшифровывать" тип клиента и, основываясь на выделенных "сильных" и "слабых" сторонах его личности, совершать успешные продажи и проводить эффектные сделки. Станьте лучшим в своей области, закрывайте больше продаж, - читая клиента, словно книгу!...
| |
| | |
| | |
|
Империя в 4 измерениях. Измерение 3. Путешествие из России Андрей Битов
Амфора. "Чехов, конечно, реализовался бы и без поездки на Сахалин. Гончарову – внутренне – мало что прибавила кругосветка… Поставьте рядом Карамзина, который не нашел бы себя без «Писем русского путешественника», и вы почувствуете, о чем я говорю. Битов, этот изумительный, природой созданный орган самоанализа, не реализовался бы без своих изматывающих путешествий. Они ему жизненно необходимы. Они что-то в нем раскрывают, в его душе, обращающейся вокруг своей оси". Лев Аннинский В "Третье измерение" вошли четыре повести, написанные в излюбленном автором жанре "путешествий", из складывавшейся десятилетиями "Книги путешествий"....
| |
| | |
|
|